Rozpoczęcie sprzedaży w modelu dropshippingu jest niezwykle proste i sprawia, że swoich sił w biznesie mogą próbować osoby, które nie mają znacznego doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jak rozpocząć przygodę z dropshippingiem? Przedstawiamy 8 kroków, które przeprowadzą Cię przez cały proces.
Pomysł na biznes
Na początku określ, jakie towary chcesz sprzedawać. Dokładnie przemyśl cały asortyment sklepu, sprawdź konkurencję i dopnij na ostatni guzik formalności związane z założeniem działalności gospodarczej lub dopisaniem odpowiedniego kodu PKD. Pamiętaj, żeby mierzyć siły na zamiary. Określ czas, który możesz poświęcić na rozwijanie biznesu. Sprzedaż w modelu dropshippingu sprawia, że bez problemów możesz zacząć od jednoosobowej działalności, ale wiele czasu zajmie Ci promowanie sklepu oraz tworzenie dodatkowych treści.
Wybierz hurtownię
Oferty hurtowni różnią się od siebie, dlatego ustal każdy szczegół i przypilnuj odpowiednich zapisów w umowie. Pamiętaj o tym, że możesz negocjować warunki umowy i poprosić o stworzenie indywidualnej oferty, która będzie doskonale dopasowana do Twoich potrzeb.
Zbuduj sklep internetowy
Najłatwiej będzie skorzystać z gotowej platformy opłacanej w modelu abonamentowym, która będzie w pełni dostosowana do sprzedawania w formie dropshippingu. Wymyśl chwytliwą nazwę oraz miłą dla oka szatę graficzną. Pamiętaj, żeby platforma umożliwiała podpięcie nowoczesnych metod płatności i gwarantowała szybkie wsparcie techniczne.
Integracja z hurtownią
Odpowiednia integracja z hurtownią jest niezwykle ważna, ponieważ pozwala na natychmiastową sprzedaż całego asortymentu znajdującego się w danej hurtowni. Zdjęcia produktowe, opisy i dane techniczne są automatycznie importowane, dzięki czemu Twoi klienci zobaczą w ofercie gotową kartę produktu. Dodatkową zaletą integracji z hurtownią jest regularne aktualizowanie stanów magazynowych oraz cen.
Pozyskiwanie nowych klientów
Najtrudniejszą pracą jest pozyskiwanie klientów, którzy zdecydują się zakupić produkty w Twoim sklepie. Zadbaj o odpowiedni content, który ściągnie ludzi po wpisaniu fraz w wyszukiwarkę czy też o pozycjonowanie witryny. Nie zapomnij o promowaniu sklepu w mediach społecznościowych. Zagwarantuj swoim klientom newsletter, dzięki czemu będą mogli być powiadamiani o promocjach i nowych ofertach.
Klienci mogą trafić na Twój sklep również za pomocą platform marketplace (Allegro, Amazon, Empik itp.). Za pojawienie się na tych platformach najczęściej nie zapłacisz ani grosza, ale konieczna będzie opłata prowizji od sprzedaży towaru poprzez marketplace.
Sprzedaż
Klient złożył zamówienie! Świetnie, ale co dalej? Zadbaj o odpowiednią komunikację i bieżące informowanie o statusie płatności oraz wysyłki. Klienci lubią mieć kontrolę nad złożonym zamówieniem, tym bardziej, jeśli kupują coś po raz pierwszy z danego sklepu.
Opinie o sklepie i produktach
Nakłoń klientów do zostawienia opinii o sklepie i produktach. W ten sposób strona zyska wiarygodność i więcej osób zdecyduje się zakupić towary w Twoim sklepie.
Świętuj sukcesy
Świętuj pierwsze, setne czy też tysięczne zamówienie. Każda zarobiona złotówka wynika z Twojego zaangażowania oraz pracy włożonej w rozwijanie sklepu.